Banany

Banany

Banany stanowią idealną przekąskę pomiędzy głównymi posiłkami. Łącząc je z orzechami lub jogurtem naturalnym otrzymamy pełnowartościowy, sycący posiłek. Należy pamiętać, że są źródłem łatwo przyswajalnej skrobi, dlatego osoby z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej powinny sięgać po nie z umiarem i zawsze w połączeniu z produktami będącymi źródłem białka i tłuszczów - w ten sposób unikniemy gwałtownych skoków glukozy we krwi. Jest produktem lekkostrawnym, polecanym w diecie osób z dolegliwościami ze strony przewodu pokarmowego w tym w zespole jelita drażliwego. 

  • banany dostarczają dużych ilości potasu, który jest składnikiem mineralnym budującym pompę sodowo-potasową. Pompa utrzymuje prawidłowe stężenie jonów wewnątrz i na zewnątrz komórek ciała, co skutkuje utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia krwi. Potas zapobiega więc nadciśnieniu tętniczemu. Dodatkowo wspomaga pamięć i koncentrację (warunkuje prawidłowe działanie układu nerwowego) a także uczestniczy w przekształcaniu glukozy w glukagon. 
  • jest bogatym źródłem witamin z grupy B, głównie witaminy B6. Witamina B6 bierze udział w syntezie serotoniny - tzw. hormonu szczęścia. Serotonina obniża stężenie kortyzolu - hormonu stresu - który m.in. powoduje szybsze odkładanie się tkanki tłuszczowej. 
  • mimo wysokiej zawartości węglowodanów banany mogą działać uspokajająco, a to za sprawą tryptofanu - aminokwasu, który bierze udział w wytwarzaniu melatoniny - hormonu odpowiedzialnego za regulację cyklu związanego ze snem i czuwaniem. Tryptofan bierze także udział w procesie laktacji, a także produkcji hormonu wzrostu. 

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły
Inspiruj się naszymi przepisami i gotuj po cesarsku!

Bananowy song w kuchni!

Blender SENCOR 1200 W

Zrób owocowe smoothie na śniadanie!

Kup Teraz

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły