Chleb razowy ze słonecznikiem

Chleb razowy ze słonecznikiem

Chleb razowy jest źródłem węglowodanów złożonych, których zawartość w diecie powinna pokrywać od 50 do 60% całkowitej podaży energii - około 1000-1200 kcal. Nie wszystkie węglowodany powinny pochodzić z pieczywa, ale z pewnością warto, aby było elementem jednego posiłku w ciągu dnia. Sięgając po chleb dobrej jakości nie znajdziemy w nim dodanych cukrów ani substancji konserwujących, jest za to bogatym źródłem składników mineralnych oraz witamin.

  • węglowodany obecne w pieczywie są głównym źródłem energii w naszym organizmie, podstawowym składnikiem odżywczym dla naszego mózgu, komórek nerwowych, erytrocytów a także mięśni. Są niezbędne do prawidłowego spalania tłuszczu. W diecie ubogowęglowodanowej częstym objawem jest spadek energii, zmęczenie, rozdrażnienie, a nawet omdlenia. 
  • pieczywo razowe jest źródłem witamin z grupy B (witaminy PP, witaminy B2 i innych). Jest to grupa witamin w znacznym stopniu wpływających na pracę układu nerwowego i naszego mózgu. Dodatkowo w słoneczniku będącym składnikiem pieczywa jest doskonałym źródłem witaminy E, która jest silnym przeciwutleniaczem. Witamina E nazywana jest witaminą młodości - chroni organizm przed starzeniem się i chorobami. 
  • chleb razowy to doskonałe źródło błonnika pokarmowego, który ma zdolność wiązania wody (zachowuje się jak gąbka), chłonąc ją zwiększa objętość pokarmu, który wypełnia żołądek i powoduje uczucie sytości na dłużej, po czym w jelitach poprawia ich perystaltykę, oczyszcza je i przeciwdziała zaparciom. Ważne jest, aby w diecie wysokobłonnikowej dbać o odpowiednią podaż wody, w przeciwnym razie mogą pojawiać się wzdęcia. 

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły