Łosoś świeży

Łosoś świeży

Łosoś sprawdza się idealnie do zdrowych sałatek na bazie kasz lub surowych warzyw, jako dodatek do naleśników czy tortilli domowych, a także po prostu do kanapek. Warto sprawdzać jego pochodzenie – czy jest dziki (gdzie łowiony), czy hodowlany – tutaj zarówno pasza, jak i woda, w której żyje, mają znaczenie.

  • jest źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, głownie A i D. Witamina A poprawia stan skóry, włosów i paznokci, wpływa też korzystnie na narząd wzroku. Witamina D natomiast nie tylko pomaga w prawidłowym wchłanianiu wapnia do krwi i wzmocnieniu odporności, ale także może poprawić nasz nastrój i zredukować stres - wysoki poziom stresu zwiększa stężenie kortyzolu we krwi, co m.in. przyczynia się do odkładania tkanki tłuszczowej w organizmie. 
  • jako jeden z niewielu produktów spożywczych, łosoś dostarcza kwasów tłuszczowych DHA. Kwasy te warunkują prawidłową budowę i funkcjonowanie mózgu, są szczególne istotne dla mam w ciąży (ze względu na mózg płodu) oraz małych dzieci. W celu pokrycia dziennego zapotrzebowania na kwasy DHA należy tygodniowo spożywać około 200-300 g ryb.
  • jest źródłem pełnowartościowego białka, które warunkuje produkcję kolagenu w organizmie. Kolagen jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania stawów, dlatego po łososia powinny sięgać zwłaszcza osoby cierpiące na reumatyzm czy inne dolegliwości związane z układem kostno-stawowym. Łosoś jest także źródłem witaminy E, należącej do silnych przeciwutleniaczy, które zmniejszają stan zapalny. 

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły

Grill elektryczny CLATRONIC

Daj się namowić na grillowe eksperymenty kulinarne cd.

Kup Teraz

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły