Marchew

Marchew

Marchew jest doskonałym elementem wiosennej diety. Można chrupać ją na surowo jako przekąskę w połączeniu z pestkami czy orzechami, jeść w postaci pysznych surówek lub dodawać do koktajli. Marchew wspomaga pracę jelit (ze względu na dużą zawartość błonnika pokarmowego), przyspiesza metabolizm (a na tym nam właśnie zależy, w celu utrzymania właściwej lub redukcji masy ciała), a także poprawia kondycję naszej skóry.

  • ze względu na pomarańczowy barwnik – karoten, marchew korzystnie wpływa na koloryt naszej skóry. Dodatkowo karoten jest naturalnym antyutleniaczem chroniącym skórę przed działaniem promieni UV, a cały organizm przed rozwojem komórek nowotworowych. Beta-karoten jest także potrzebny naszemu organizmowi do produkowania witaminy A, której zadaniem jest przede wszystkim ochrona oczu.
  • nie należy obawiać się tzw. wysokiego indeksu glikemicznego ugotowanej marchewki – jeśli tylko dodamy ją do pełnowartościowego posiłku zawierającego białko, dużą ilość świeżych warzyw i dodatek produktów pełnoziarnistych. Dzięki temu unikniemy gwałtownych wahań cukru we krwi, które sprzyjają m.in. nadwadze i otyłości oraz rozwojowi cukrzycy czy insulinooporności. 
  • marchewka jest także źródłem miedzi i cynku, dzięki czemu wpływa pozytywnie na stan naszych włosów i paznokci. Miedź bierze udział w syntezie melaniny (barwnika odpowiedzialnego za kolor włosów i paznokci) oraz w tworzeniu krwinek czerwonych. Jest także składnikiem diety, który oddziałuje na układ nerwowy. 

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły

Wolnoobrotowa wyciskarka soków KENWOOD

Poleca się świeżo wyciskany sok z owoców, warzyw i liści

Kup Teraz

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły