Najzdrowsze potrawy z grilla

Najzdrowsze potrawy z grilla

Czy grillowanie może być zdrowe i dietetyczne? Poznaj kilka porad, dzięki którym dania z grilla z pewnością będą wartościowe i smaczne.

  • najlepiej przyrządzać potrawy z mięsa drobiowego, chudych części mięsa wieprzowego i wołowego (schab, szynka, polędwica) czy z ryb. Są to produkty o stosunkowo niewielkiej ilości kilokalorii, bogate w pełnowartościowe i sycące białko, kwasy tłuszczowe omega-3 (głównie ryby), które m.in. działają przeciwzapalnie. W połączeniu z dużą ilością warzyw, tworzą posiłek zbilansowany pod względem zawartości tłuszczu, białka i węglowodanów.
  • dzień przed planowanym grillem zamarynuj mięso, ryby i warzywa w odrobinie oliwy lub oleju rzepakowego, ze świeżymi lub suszonymi ziołami (tymianek, rozmaryn, oregano, bazylia), przyprawami (słodka i ostra papryka, czosnek, pieprz cytrynowy lub inny i odrobina soli – wystarczy szczypta – im więcej ziół tym mniej soli potrzebujesz dodać do potrawy – sól w zbyt wysokich dawkach przyczynia się bowiem do powstawania nadciśnienia tętniczego, a także powoduje obrzęki). Dzięki tak przygotowanej marynacie potrawy będą soczyste, a dodatek przypraw i ziół wpłynie pozytywnie na układ pokarmowy, polepszając trawienie oraz metabolizm
  • jeśli grillujesz ryby w całości, do środka włóż świeżą natkę pietruszki, czosnek i plastry cytryny, w ten sposób nie tylko wzbogacisz smak dania, ale również zadbasz o zdrowie – natka pietruszki zwiększa wchłanianie żelaza, czosnek wzmacnia odporność i pomaga w detoksykacji organizmu, cytryna nie tylko niweluje zapach ryby, ale także zawiera witaminę C, która wzmacnia układ krwionośny i chroni Twoją skórę przed szkodliwym działaniem promieni UV
  • najlepiej jak zrobisz własny ketchup na grilla oraz sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego i ziół, będą niskokaloryczne, a do tego pełne antyoksydantów (likopen – z pomidorów, polifenole ze świeżych ziół i glutation z czosnku), które pozwolą Ci dłużej zachować młodość.
  • pamiętaj o świeżych sałatkach bez dressingu – dania z grilla są na tyle soczyste, że świeże pokrojone warzywa najbardziej do nich pasują. Warzywa tak jak produkty zawierające kwasy tłuszczowe omega-3 niwelują działanie wolnych rodników stale obecnych w naszym organizmie. Wolne rodniki tworzą się pod wpływem nieprawidłowej diety (bogatej w mięso, tłuszcze nasycone oraz kwasy tłuszczowe typu trans i cukry proste), aktywności fizycznej, stresu, stosowania używek, chorób – są w organizmie każdego człowieka, nawet całkowicie zdrowego, dlatego stale musimy dbać o to, aby zdrową dietą bogata w antyoksydanty, zmniejszać ich ilość i jednocześnie negatywne dla zdrowia działanie. Warto mieć świadomość, że antyoksydanty w największej ilości występują w najbardziej kolorowych owocach i warzywach zwłaszcza w ich surowym stanie.
  • PAMIĘTAJ! Ciesz się wolną chwilą, relaksuj się i jedz tyle, aby nie czuć się ciężko po posiłku. Nawet najzdrowsze dania, gdy jest ich za dużo mogą zaszkodzić, powodując problemy trawienne, gwałtowne wahania cukru we krwi, a co za tym idzie odkładanie się tkanki tłuszczowej, prowadząc do nadwagi. Dlatego najlepiej jeść taką porcję, po której będziemy czuli lekki niedosyt, ale nie głód.

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły
Inspiruj się naszymi przepisami i gotuj po cesarsku!

Przygotuj kubki smakowe na sezon grillowy!

Grill MASTERGRILL

Święto grillowania, święto biesiadowania

Kup Teraz

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły