Rukola

Rukola

Rukola używana jest głównie w daniach kuchni śródziemnomorskiej, świetnie komponuje się z szynką parmeńską i pomidorkami koktajlowymi. Można ją również położyć na kanapkę z pieczywa razowego lub zastosować jako bazę do „pesto”. Rukola należy do sałat o charakterystycznym, lekko ostrawym smaku. Jest także cenna ze względu na swoje prozdrowotne właściwości. 

  • rukola jest cennym źródłem witaminy K, jednak aby prawidłowo się wchłonęła, niezbędny jest udział tłuszczu. Z tego powodu warto rukolę połączyć z orzechami, oliwą lub innym zdrowym źródłem tłuszczu. Witamina K chroni organizm przed osteoporozą oraz jest niezbędna w procesie krzepnięcia krwi. 
  • dostarcza znacznych ilości witaminy C (około 1/4 dziennego zapotrzebowania), tym samym wpływając pozytywnie na działanie układu immunologicznego, chroniąc komórki organizmu przed degeneracją oraz poprawiając stan skóry. 
  • już 100 g tej sałaty pokrywa 25% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy. Z tego względu warto ją wziąć pod uwagę w diecie kobiet ciężarnych oraz osób starających się o dziecko. Kwas foliowy jest niezbędny do syntezy naszego DNA, ma również działanie krwiotwórcze, a także zmniejsza ryzyko wystąpienia wad cewy nerwowej u płodu oraz raka szyjki macicy u kobiet

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły
Inspiruj się naszymi przepisami i gotuj po cesarsku!

Zielone dodatki w Twojej sałatce!

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły