Soczewica czerwona

Soczewica czerwona

Soczewica czerwona należy do grupy warzyw strączkowych. Częścią jadalną tej rośliny są nasiona. Niewątpliwą zaletą jest szybkość przygotowania czerwonej soczewicy oraz fakt, iż nie trzeba jej namaczać przed obróbką. Jest bardzo delikatnym warzywem strączkowym, rzadko kiedy powoduje dolegliwości gastryczne.

  • Jest bogatym źródłem białka roślinnego, które nie obciąża nerek ani wątroby, może być więc doskonałym zamiennikiem mięsa. W tygodniu warto uwzględnić przynajmniej 2 dania obiadowe bezmięsne i niezawierające ryby. Danie z soczewicą będzie pełnowartościowe pod względem zawartości wszystkich niezbędnych aminokwasów, jeśli połączymy je z produktem zbożowym, np. kaszą czy ryżem.
  • Soczewica powinna być spożywana przed osoby z chorobami układu krążenia lub z tendencją do ich występowania. Obniża poziom cholesterolu, triglicerydów, a także reguluje ciśnienie tętnicze krwi. Składniki, które wpływają na układ sercowo-naczyniowy, to przede wszystkim błonnik pokarmowy oraz potas.
  • Mimo wysokiej zawartości węglowodanów, soczewica polecana jest u osób z cukrzycą czy insulinoopornością. Ma niski indeks glikemiczny i nie powoduje gwałtownych wahań cukru oraz insuliny we krwi. Soczewica nie powinna być jednak spożywana przez osoby z zespołem jelita drażliwego, przynajmniej w początkowym okresie leczenia dietetycznego.

Sprawdź naszą aktualną ofertę promocyjną

Zobacz gazetkę

Sprawdź produkty z gwarancją niskiej ceny

Sprawdź szczegóły
Inspiruj się naszymi przepisami i gotuj po cesarsku!

A może na obiad potrawka z soczewicy?

Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.

Szczegóły