Z dziennika nadwornego dietetyka

Dzień po dniu sekrety cesarskiej diety
ujawnia mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna –
specjalistka w dziedzinie żywienia.

Zobacz, jakie produkty zapewniają
żelazne zdrowie i odporność.
Odżywiaj się po cesarsku!


Filtruj

FILTRUJ PORADY:

zwiń

Warzywa najlepiej spożywać codziennie, bo to potężny oręż w walce z chorobami.

Zdrowe warzywa

Warzywa powinny być podstawą naszej diety. Spożywając posiłki pilnuj, aby ilość warzyw stanowiła około 35-50% objętości talerza. Przyjmuje się, że należy jeść przynajmniej 3 do 5 porcji dziennie warzyw.

Zobacz poradę

Tak jak należy cenić owoce swojej pracy, tak i owoce Natury, bo smaczne są i dobre dla zdrowia.

Zdrowe owoce

Na Zdrowym Talerzu Żywienia owoce stanowią około 15% jego objętości. Należy uwzględnić 2 porcje owoców w ciągu dnia. Jedna porcja to około 100 g produktu.

Zobacz poradę

Nie od razu Rzym zbudowano i silny organizm też, więc o zdrowym białku pamiętać należy codziennie.

Zdrowe białko

Białko powinno stanowić ¼ objętości posiłku. Wybieraj ryby, drób bez skóry, warzywa strączkowe, orzechy i nasiona. Mleko i produkty mleczne spożywaj w ilości nieprzekraczającej 2 porcji w ciągu dnia, gdzie 1 porcja to szklanka mleka lub 1/2 szklanki jogurtu naturalnego.

Zobacz poradę

Jeśli głodnemu chleb na myśli, to tylko ze zboża pełnoziarnistego, dzięki czemu ciało i umysł zyskają więcej mocy.

Zdrowe zboża

Produkty zbożowe powinny stanowić ¼ objętości posiłku czyli około 25% talerza. Wybieraj pełne ziarna, ponieważ znacznie łagodniej wpływają na podwyższenie poziomu cukru po posiłku, są bardziej sycące od oczyszczonych produktów z białej mąki.

Zobacz poradę

Jak twierdził pewien filozof: wszystko płynie, a więc dostęp do zdrowych płynów należy mieć zawsze.

Zdrowe napoje

Płyny powinny być spożywane w ilości minimum 1,5 l dziennie. Przyjmuje się, że powinniśmy pić około 30 ml płynów na kilogram masy ciała (nie licząc wody obecnej w produktach spożywczych.

Zobacz poradę

Jakość nad ilością ma tę przewagę, co dobry wojak nad stadem próżniaków. Jedz tłuszcze, lecz mało i te zdrowe.

Zdrowe tłuszcze

Tłuszcze powinny być tylko dodatkiem do naszej diety, więc nawet zdrowe oleje roślinne jedz z umiarem. Wybieraj te nierafinowane, takie jak: oliwa, olej rzepakowy, sojowy, kukurydziany, z orzeszków ziemnych i inne.

Zobacz poradę

Wzmożona aktywność Cesarza przed nową kampanią

Cytryny

Cytryny warto jeść cały rok, w dowolnej postaci - można wycisną z nich sok i pić w formie lemoniady na zimno (tylko woda z cytryną i miętą) oraz na ciepło (ciepła woda, cytryna, miód i imbir), a także robić sorbety cytrynowe z niewielkim dodatkiem miodu. Cytryny mimo kwaśnego smaku, mają działanie alkalizujące, co pomaga w zachowaniu równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie.

Zobacz poradę

Cesarz gdy wyrusza na zakupy, nigdy nie wycofuje się przed zdobyciem zapasu zdrowych jabłek.

Jabłka

Popularne angielskie powiedzenie mówi: „one apple a day keeps the doctor away” – jedno jabłko dziennie ochroni cię przed wizytą u lekarza. Dobra sława jabłek wynika z ich wartości odżywczych. Zawierają nie tylko witaminę C, zdrowe węglowodany, pektyny i inne frakcje błonnika, ale także związki antyoksydacyjne – fenole i antocyjany.

Zobacz poradę

Cesarz jest silny i niepokonany, dzięki wzmacniającej i regenerującej mocy jagód goji.

Jagody goji

Suszone jagody goji od tysięcy lat używane są w medycynie wschodniej (chińskiej i tybetańskiej). Zawierają mnóstwo cennych składników odżywczych, dlatego warto je włączyć do swojej codziennej diety. Owoce tzw. kolcowoju szkarłatnego są doskonałym uzupełnieniem owsianki, sałatek lub zdrowych deserów.

Zobacz poradę

Drogi Użytkowniku!

Chcemy, aby korzystanie z naszej strony było dla Ciebie komfortowe. W tym celu staramy się dopasować dostępne na stronie treści do Twoich zainteresowań i preferencji. Jest to możliwe dzięki przechowywaniu w Twojej przeglądarce plików cookies oraz przetwarzaniu przez Carrefour Polska sp. z o.o. (administratora) danych osobowych w celach analitycznych i statystycznych. Przez dalsze korzystanie, bez zmian ustawień w zakresie prywatności, z naszej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies w Twojej przeglądarce. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić ustawienia dotyczące plików cookie, uzyskać dodatkowe informacje o zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci prawach w naszej Polityce Prywatności. Zobacz szczegóły